Pilihanraya Kampus UiTm......

Selasa lepas......semua universiti awam kat Malaysia( asenyer kot) dh jalankan proses mengundi....
biaselah undi sape bakal menjadi pemimpin pelajar......
dh memang adat setiap setahun jek mesti mengundi...
aku pon tak terkecuali walaupon dh masok sem akhir......
ape nak wat....kene lah undi dh mmg kewajipan aku sbgai pelajar.....

mase proses mengundi tu mmg smooth giler la......
takd la rusuhan and everything seem like hari2 biase.....
cume yg lainnyer bile kat fakulti aku (Fakulti Sains Gunaan) bnyk la poster2 calon yg bertanding....
aku g mengundi dlm kol 1 lepas jek abes wat lab....lab pon sblh jek bilik mengundi tu.....
d undi dapat la air kotak satu......huh dh potong bajet nmpk fak aku nie....
dulu dpt air kotak ngan roti....skang dpt air kotak jek....
but die ade lak penambahan cabutan bertuah hamper....syg tak dpt lak.....tp ape2 pon thankz la..
at least we get appreciation from our faculty.....

but waktu hari yg same gak la dlm berita die tunjuk ade kejadian yg berlaku kat UPM....
kejadian pasal pilihanraye nie la....
pintu kace pecah sbb kene rempuh la.....pakgad berdarah la sbb kene kace....
dak2 yg pecahkan tu lari lepas pecahkan.....aiiissshhh mmg dahsyat dieowg nie.....
nie cume pilihanraye kampus je kot...bkn negara....tak yah la nak jadi vandalism sgt.....
nie la kalo dh ade parti2 utk pilihanraye nie.....
yg aku tau ade 2 parti: Pro-Mahasiswa ngan Pro-Aspirasi.....
tak tau la ape yg dieowg taksubkan nan parti2 tu.....dtg ke u nie nak blaja....
ingat kat mak bapak kat umah dh penat2 diowg anta blaja.....
kesian la dieowg tu.....aiiissshhhh pelik2......

Alhamdulillah la kat U aku nie a.k.a UiTM tak d sistem berparti cmtu......
kalo tak mmg huru hara la u nie dh bole jd kawasan darurat kat Malaysia......
mane taknyer nak saling bermusuhan sesame kite jek.....

nie la aku letakkan gmbar yg aku dpt:










nie la gmbr2 dieowg......ape la nak jd.....
Lastly aku nak ucapkan TERIMA KASIH UiTM sbb takd sistem berparti......UiTM DIHATIKU


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Laguku Lagumu Jua

Handsome guy

Pengikut Setia

Powered by Blogger.

Nak Cakap Ape2 tak????